Jag brukar inte vara den som "tycker" så mycket men nu...

Läste i Expressen idag att 93% av deras läsare (som svarat på deras undersökning förståss..) ville lagstifta MOT burka. Jag brukar inte vara den som "tycker" så mycket men nu måste jag faktiskt skriva om det för jag håller inte alls med dem:

Är det för att man inte syns under en burka?
Om det är så de menar tycker jag det är konstigt. Här uppe under vintern känner man inte igen någon människa för att alla vinterkläder är i vägen....tänker också på de som har mega-solglasögon, mössor och shalar som täcker hela ansiktet....och det är ju okey! Men det är inte okey med burka?? fattar inte skillnaden i vanliga livet..
Den enda gången det kan bli problematiskt är ju vid legitimering - och därför är det ju inte burkan som är ett problem idag utan grundproblemet är ju själva legitimeringslagen (att vi måste visa oss för att legitimera oss).

Varför inte legitimera oss med tumavtryck istället?
- Se, där har jag lösningen ;)

/ lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0