spindelpyssel

Oj vad mysigt det var idag på jobbet! Vi pysslade heela dagen.

Idag gjorde vi spindlar av garn, toapapper, piprensare som vi hängde upp på väggen framför ett spindelnät som vi ritat upp på ett papper. Ögonen som vi fäste på spindeln tog vi från samma mall som vi använde när vi gjorde fladdermöss dagen innan. Vi gjorde också munnar av tunnare piprensare.


Snodde bilden från Skapligtenkelts.se. Jag visade såklart också hur man skulle göra genom att själv göra en spindel samtidigt!Vi gick efter dehär enkla instruktionerna när vi gjorde spindlarna: http://www.skapligtenkelt.se/spindelgarn.htm 

Det var några som gjorde masker också som inte hade hunnit göra sådana tidigare under veckan. Maskerna var populära! Synd bara att jag inte hittade masker med mer tjejigare motiv, som häxor och prinsessor tex....får kolla upp det till nästa gång. Lite genusmedveten har man ju blivit genom utbildningen som tur är :P

Jag tar gärna emot tips på pyssel, om ni har!!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja, jag ska vara modell :) bara för kul :)

2010-11-03 @ 17:05:13
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0