Bakdag

Idag har jag bakat kakor.
Det fick bli dessa - mest för att Johannes tycker om dem hihi.



Recept (ca 70 st) från "sju sorters kakor":
Ugnstemp: 200 grader
5,5 dl vetemjöl
2 dl socker
1 msk ljus sirap
1 tsk bikarbonat
1 msk vatten
1 dl grovhackad sötmandel
200 g smör/margarin

Blanda bikarbonaten med vattnet. Lägg alla ingredienserna på bakbordet och blanda ihop till en smidig deg. Forma till två rullar (4cm i diameter) och ställ in i kylen i några timmar. Skär dem i 0,5 cm tjocka skivor. Lägg dem på bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen tills kakorna fått färg, 5-7 min.
- Kan inte bli enklare!

Snart blir de fika och sen ska jag gå på en promenad med Maria.
Hoppas ni får en lugn och härlig söndag!


Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

åååh så gott :D Kanske ska ge mig på dessa i veckan :D

2010-10-10 @ 23:49:39
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Lina

Hej Malin!



Länge sedan och länge sedan jag läste din blogg.

Va kul att du har bakat samma kakor som Fredrik på samma dag ;)

Dom blev supergoda!



Snart träffas vi och det blir trevligt.

Du ska få se vad Viktor har vuxit.

Kram Lina

2010-10-12 @ 11:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0