På äventyr med släp!

Igår körde jag med släp för första gången!
Det var sjukt spännande, här kommer hela historien:

Det började med att vi hittade en snygg svartbrun byrå (IKEA malm) på blocket. Efter att vi konstaterat att den inte rymdes i bilen var vi tvungna att åka och hyra en släpvagn. Min kille ville inte köra, så jag fick köra istället. Det kändes precis som att jag skulle ta om körkortet, precis lika nervös var jag. När expediten hjälpte oss på med vagnen frågade jag honom om det var något jag skulle tänka på när jag körde släpet och han svarade "jag har aldrig kört släp förut så jag vet inte, men jag har hört att man ska tänka tvärt om när man backar", vilket kändes tryggt (not). Då svarade jag såklart med "vi kommer ändå inte behöva backa så det ska inte vara nått problem".

Efter att vi kört ett tag missade vi (självklart) avfarten till huset i Gäddvik där byrån fanns, så jag blev tvungen att göra en U-sväng mitt på vägen, MED SLÄP! Så jag blev tvungen att börja med att backa in på en närliggande väg. Då var det tur att jag lyssnat till expeditens backningsråd om att "tänka tvärt om" på OK...Jag var asnervös och min kille fick ta en del skit innan vi vänt hela ekipaget. Men, vi klarade det, och nu är jag en erfarenhet rikare.
 


Nu känns det som att jag är dubbelt så bra på at köra bil och vi har en sjukt snygg byrå i sovrummet. Det kan inte bli bättre. Livet skulle inte vara lika kul om man aldrig utsatte sig för lite spänning..:)


Kommentarer
Postat av: Tina

heja heja... bra där!

2011-08-07 @ 13:57:13
URL: http://tinazpicaboo.blogspot.com
Postat av: Elin

Åh, duktigt Malin! Du har alldeles rätt- man måste utsätta sig för lite nya utmaningar för att utvecklas! :)

2011-08-12 @ 02:57:29
URL: http://cassler.blogg.se/
Postat av: Elin

nästan komiskt förresten.. skulle gå in och svara på att du aldrig hade kört en större bil men så handlade inlägget om att du hade kört med ett släp!! :P roligt

2011-08-12 @ 02:58:34
URL: http://cassler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0