Mina hairsavers


Jag måste erkänna att jag är beroende av mitt hår. Jag tror på allvar att jag skulle få ett nervöst sammanbrott om jag helt plötsligt skulle tappa allt, eller om det skulle bli avklippt eller nått. Är jag för ytlig om jag säger att mitt hår är min stolthet? I så fall tar jag den risken :P Därför inleder jag de här inlägget med att skriva om mina hårprodukter som hjälper mig att behålla mitt långa hår:


Jag försöker att tvätta håret så lite jag kan under veckorna, men efter jag tränat MÅSTE jag såklart tvätta håret. Då använder jag de här schampot för färgat hår. Sen efter jag sköljt ur schampot lägger jag inpackningen från samma märke och låter den vara i medan jag duschar klart, i typ 5 min. Jag struntar i att frisörerna säger att man inte ska använda inpackning efter varje tvätt för det funkar bäst för min hårtyp (lockigt och långt) att använda inpackning istället för balsam. Annars blir håret så torrt!


Mellan hårtvättarna använder jag torrschampo om jag bara vill fräscha upp det, eller OSISpudret om jag inte bara vill fräscha upp det utan också få volym. Sen sätter jag upp håret i hög knut eller behåller det utsläppt. Första gången jag använde torrshampot tyckte jag att det var dåligt, men det var bara för att jag glömt att "skaka flaskan före användning" haha ;)


De dagar då jag orkar platta håret och ha de utsläppt (vilket händer högst 1 gång i veckan) använder jag de här värmesprayet. De är superbra för de gör att håret går lättare att platta samtidigt som det blir lite glansigt.

Sådärja, det var mina hårprodukter!
Jag ska strax fara till jobbet (har ett pass mellan 12 och 16.30 idag) och sen blir det Zumba med tjejgänget. Efter det ska jag störa min kille när han ser hockey ;)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Sjukt fint hår! Den sista värmesprayet är super bra :D

2011-02-22 @ 10:56:08
URL: http://linnea.spotlife.se
Postat av: Linnea

sv: Jaa det är två st från glashuset, antar att det blir en tjej och en kille.. Så hoppas att hon kommer in de hade varit skitkul :D

2011-02-22 @ 11:01:19
URL: http://linnea.spotlife.se
Postat av: Elin

Bra inlägg! Jag skulle vilja ha lite längre hår än vad jag har (och tjockare) så jag håller på att samla på mig lite bra tips. Och dessa kommer till samlingen.



sv. haha, jaa. fresh prince in bel air hette den :P

2011-02-22 @ 22:36:27
URL: http://cassler.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sv: Håller med dig! Ja det tycker jag att du ska göra :))

2011-02-23 @ 10:57:50
URL: http://Linnea.spotlife.se
Postat av: Emma

Du har väl inte missat mötes- och inspirationsplatsen för Sveriges frisörbransch Elmia Inspiration som hålls 9-10 April?

Angelo Seminara, British Hairdresser of the Year 2010, är nu även bokad för Elmia Inspiration!

2011-02-23 @ 14:48:47
URL: http://www.facebook.com/elmiainspiration
Postat av: AMANDA FALK

supåer snygg bild, väldigt fint hår :D

Sv: jaaa visst är morgonrockarna sjukt snygga!?

Ha en uuuunderbaaar fredag!!

2011-02-25 @ 10:37:19
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0