Tsunamin i Japan

Mamma läste upp en artikel för mig i onsdags och där stod det att månen skulle vara ovanligt nära jorden vid den här tiden och att det skulle bli ovanligt mycket jorbävningar och tsunamis. Det är helt sjukt att jordbävningen skedde efter att den här artikeln publicerats:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8682427.ab
Det är ju ingen som är säker på om det var månen som orsakade jordbävningen - men ändå. Erkänn läskigt :S

 Igår (13/3) publicerades en artikel som handlade om sambandet mellan månen och jordbävningen i Japan:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8700158.ab


(bild från google)

Jag tycker det här är sjukt intressant.
Kanske mest för att jag själv inte råkar ut för sånt här?! För det är helt sjukt, det som händer i Japan just nu. Det går knappt att föreställa sig paniken som pågår där borta på andra sidan jordklotet.

Det får mig också att tänka på hur bra vi har det här i Sverige, nästan lite för tryggt. Det finns ju ingen risk att vi utsätts för jordbävningar, inte heller för tsunami, vulkanutbrott, översvämningar eller uttorkning...men man ska aldrig säga aldrig!


Kommentarer
Postat av: Elin

Nej, men eller hur. Stackarna. Har också tänkt på att det nästan är lite för tryggt här i Sverige. Bara för att kommer det väl hända någon olycka snart... (fast vi får ju hoppas att det inte gör det). Och jaa, ibland börjar man undra när sådana där saker stämmer överrens så pass bra. Månen kanske hade något med det att göra. Vem vet.



Har dansat många olika stilar i typ 10 år så tycker att det är hyfsat enkelt ändå. Det är därför som jag får gå på avancerad även fast jag inte har dansat det förut :) ;) Men många som inte har dansat så mycket förut kan tycka att det är ganska svårt =/

2011-03-14 @ 19:15:08
URL: http://cassler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0