I väntan på sommaren

Jag blir fort uttråkad när jag jobbar 50%...visst det är ju skönt att vara ledig men samtidigt blir jag så himla köpsugen av nån anledning. Så idag var jag på storheden och svängde förbi IcaMaxi, Rusta och sen en sväng förbi Blomsterlandet. På IcaMaxi hittade jag världens billigaste pelargon-sticklingar (25kr st) så jag köpte en vit, en lila och en ljus korallrosa. Sen när jag köpte krukor på Blomsterlandet såg jag att de hade likadana sticklingar för 40kr st så det var ju tur att jag köpte dem på IcaMaxi istället!

Pelargoner är världens kap därför att de blir supervackra på sommaren, behöver inte vattnas så ofta och kan sparas över vintern. Dessutom är de enkla att plantera i kruka och ha på balkongen. Här är två av sticklingarna jag köpte idag:


- det blir flera blommor på den här


- den korallrosa har redan börjat slå ut lite


- den här sista har jag haft i förrådet över vintern. Jag tog fram den för en vecka sedan och ställde den i mitt soligaste fönster för att den ska växa till sig till sommaren. Jag tog också fram en hängpelargon som jag haft undanställd under vintern, men den såg helt död ut så jag tog inget kort på den. Jag väntar till den blir vackrare istället :)


Kommentarer
Postat av: ida - Smilinggirls!ッ

sv: tack:D vilken fin header du har! har du gjort den själv?:)

2011-03-10 @ 19:33:41
URL: http://smilinggirls.blogg.se/
Postat av: Elin

blommor :D duktig du är som lyckas hålla liv i dom. Har bestämt mig för att blommor och jag måste få en lite bättre relation :P



åh, tack :D ja, men maskrosbilden tycker jag också om. haha, fick för mig att det var näckros du menade och satt länge och tänkte "har jag lagt ut någon sån bild" :P

2011-03-10 @ 19:49:27
URL: http://cassler.blogg.se/
Postat av: Greta

Jaa verkligen! Då spelar de nog ingen roll vilken jag köper :)

2011-03-10 @ 21:10:35
URL: http://gretalonnies.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0