Söndagsmiddag

Idag blev det minipajer till söndagsmiddag. Fördelen med att göra minipajer är att det känns som att det blir mer pajdeg att äta än om man gör en enda stor paj hihi.
 

Recept för 7 minipajer:

Deg
3 dl mjöl
100g smör
1 msk vatten

Fyllning
Ta vad som finns i kylen/frysen! Jag tog:
några skivor skinka
tre bitar rökt fläskfilé
1 näve broccoli
1 gul paprika

Äggstanning
3 ägg
2 dl mjölk

ost till garnering

Gör degen och tryck ut den i formarna. Förgrädda i ugn i 200 grader i ca 5 min. Skär fyllningen i småbitar. Ta ut pajskalen och tillsätt fyllningen. Vispa ihop äggstanningen, häll den över fyllningen och garnera med riven ost. Jag tog Gouda-ost men det spelar ingen roll vilken man tar. Grädda i ugnen i 175 grader i ca 20 min. 

Servera med en god sallad och Ta daaa..!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0