Fixarsug

I förrgår fick jag värsta fixarsuget, så jag gjorde om en gammal tavla från IKEA. Här är lite bilder från omvandlingen:


Det var denna tavla som jag ville förändra.


Jag började med att klippa ut en bit tyg till tavlan. Tyget hade jag liggandes i garderoben...tur det :) Jag orkade inte mäta med linjal så jag la tyget ovanpå tavlan och klippte runt om.


Resultatet blev en ojämn tygbit som var aningen större än ramen (vilket var meningen).


Sedan öppnade jag ramen och la ned tyget. Ovanpå tyget la jag sedan postern och passepartouten (eftersom att jag kanske vill använda dessa igen senare i livet).


Sedan spände jag fast baksidan. Här ser ni varför det var viktigt att tyget stack ut - annars hade det inte gått att spänna efter tyget. Eftersom att jag inte ville att tavlan skulle hänga vågrätt utan lodrätt så skruvade jag upp det med en tång och formade en krok längst till vänster.


Jag blev riktigt nöjd över resultatet. Det bästa med detta tyg var att jag inte behövde stryka det innan jag ramade in det (för jag hatar att stryka).


Tavlan passar riktigt bra i vårt sovrum :)


Haha vår nalle ser lite deckad ut på bilden :P

Anledningen till att jag fick fixarsuget var antagligen för att jag började känna mig friskare i förrgår. Och igår var jag ju tillbaks på jobbet!! Det är sweet det. Idag ska jag mysa med min kille och sen blir det middag hos pappa. Vi ska fira att han fyller 50+. Annars blir det en lugn helg för min del. Och gud vad jag ska njuta :)



Kommentarer
Postat av: Klara

/Schabloner kan vara nog så fina de med:D



Vad fint det blev!

2012-02-18 @ 13:51:13
URL: http://klaragenberg.blogg.se/
Postat av: Mary

Sv; Jaaa, MAdonna är the queen of pop..eller the queen of fucking everything :P Ska bli grymt!!



Kram Mary

2012-02-19 @ 18:27:09
URL: http://madebymaryblogg.blogg.se/
Postat av: malin

Snyggt! :D

2012-03-02 @ 19:41:53
URL: http://eightypercent.blogg.se/
Postat av: ALEXANDRA

Vad fint det blev!

2012-03-05 @ 21:58:07
URL: http://fashionink.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0