Virrig

Jag måste bara få berätta en sak som hände på jobbet för några dagar sedan:

Jo, det var såhär att jag kom till jobbet på morgonen. Jag hade fullt upp med att hålla reda på skidor, påsar etc. Senare under dagen kom jag fram till att - Hjälp, jag hade tappat bort min väska! Jag var 98% säker på att jag hade plockat ur väskan från bilen, burit den in till jobbet och lämnat den på ett ställe i hallen. Därför efterlyste jag väskan så att hela arbetsplatsen kunde hjälpa mig att leta. Jag var som sagt fortfarande säker på att jag hade sett den på jobbet den dagen. Jag började tro att det var någon som hade tagit den och var på väg att spärra korten i plånboken. Det jag också oroade mig över var att min kalender var där i (ve och fasa..det kändes faktiskt värre att tappa bort kalendern än plånboken eftersom att jag är ett planeringsfreak). Timmarna gick och jag åkte hem.


min kära jobbväska

Och när jag var hemma upptäckte jag att VÄSKAN VAR HEMMA!!! Jag hade inte ens tagit med den till jobbet den dagen. Då blev jag lite irriterad på mitt fotografiska minne, alltså att jag mindes bilder av att jag hade sett väskan på jobbet. Synd bara att det var bilder från tidigare dagar...då blev jag lite röd om kinderna :P

Tur att jag hittade väskan iaf. Haha. Ibland måste man ju få skratta åt sig själv!
Gårdagen blev riktigt mysig med teater och spontant uteliv i staden. Idag ska vi ta oss ut ett tag i ljuset och senare ska vi på middag hos några kompisar och se mello. Jag brukar inte ha så här många planer inplanerade på helger. Men det känns skönt att bryta rutinerna ibland.


Kommentarer
Postat av: Melissa - Livet i ett Fängelse!

Kikar in lite, hoppas du haft en bra helg. Surt att den redan är över men svårt att inte vara glad när snön nästan är borta, solen har skinit hela dagen och fåglarna sjunger sin vårmelodi :)

Har du haft en bra helg?

2012-02-26 @ 04:38:59
URL: http://HTTP://LAVALI.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0