Små förändringar

Vilken härlig dag! Vi har nyss kommit hem efter att ha varit ute på isen, ätit "Bullens" och druckit kaffe i solen. Det var härligt att ladda energi och nu har man fått lite rosor på kinderna :)

Jag tog inte några kort ute på isen, för jag passade på att njuta istället. Jag har istället fotat mina senaste förändringar i vardagsrummet. Jag var ju på IKEA förra veckan och köpte lite grejs, bla en bit tyg och en lampskärm.
Så här blev resultatet efter att jag klippt och fixat lite:

Ovanför är en bild på tyget som jag köpte.
Ramarna är också från IKEA. Så här blev resultatet:






Jag tog fram vår fina silverbricka på vardagsrumsbordet och satte tyget på den. Tekannan är en gåva från släkten, ljushållarna har jag haft i flera år och servetterna är ett fynd från i somras. 



Det blev bra när jag bytte ut min vita lampskärm till denna färg-granna sak. Den passar liksom bättre in i vardagsrummet.
Jag tycker att det blir för blekt att ha en vit lampa i ett rum med vita väggar.

Den vita lampskärmen fäste jag istället på en gammal lampfot och satte den på en svart bänk i vardagsrummet
som var näst in till den beigea fondväggen.



Lampfoten är ett vintage-fynd och jag köpte den för att jag gillade formen och den mörkbruna färgen på den.

Det är roligt att göra om hemma. De är de små förändringarna som gör störst skillnad!
Ikväll blir det mello, såklart. Loreen vinner.


Kommentarer
Postat av: Olessia

härliga bilder

2012-03-10 @ 16:48:36
URL: http://www.finest.se/olessia
Postat av: Sandra

Åh riktigt snyggt du!! :) Gillas.



SVAR: Ja men eller hur? Töntigt med killar som ska bråka. Det är osexigt och sjukt omanligt. Man blir bara trött på sånt trams.

2012-03-10 @ 17:46:13
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Klara

Små förändringar kan verkligen göra en hel del!:)



- Haha, jag håller med dig om det. Det händer dock att det är jag som stirrar (brukar komma på mig själv med att sitta och dagdrömma titt som tätt, haha, då är det inte lätt att hålla blicken i styr!)

2012-03-11 @ 01:42:12
URL: http://klaragenberg.blogg.se/
Postat av: Matilda - FOTOBLOGGARE ♥

Jättefin blogg! :)



svar: Tack så jättemycket! Vad glad jag blir, detsamma! Det har du rätt i, jätte sött men åååh så gott :)

2012-03-11 @ 15:16:58
URL: http://matildasbilder.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0